ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapKritik vermeJüriSimülasyon | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Konuların tanıtımı | |
2 | Tatil | |
3 | Sunuş: Neden portfolio hazırlanır, Portfolyo nedir, Portfolyo neler içerir, Portfolyo hazırlamanın temel kuralları. | Portfolyo içeriğinin derlenmesi |
4 | Sunuş: Portfolyo hazırlanmasını gerektiren yaygın durumlar, Tasarım portfolyosu hazırlamanın aşamaları. | Portfolyo içeriğinin derlenmesi (sınıfiçi ödevi) |
5 | Sunuş: Profesyonel portfolyo nedir, Akademik portfolyo nedir. | • Portfolyo içeriğinin derlenmesi |
6 | Portfolyo için tasarımların seçilmesi ve düzenlenmesi, Farklı portfolyoların gözden geçirilmesi. | • Portfolyo içeriğinin düzenlenmesi |
7 | Portfolyo için tasarımların seçilmesi ve düzenlenmesi, Farklı portolyoların gözden geçirilmesi. | • Portfolyo içeriğinin düzenlenmesi (sınıfiçi ödevi) |
8 | Portfolyo için tasarımların seçilmesi ve düzenlenmesi, Farklı portfolyoların gözden geçirilmesi. | • Portfolyo içeriğinin düzenlenmesi |
9 | Web Plus X6 Starter Edition Yazılımı Eğitimi. | • Portfolyo içeriğinin düzenlenmesi (sınıfiçi ödevi) |
10 | Web Plus X6 Starter Edition Yazılımı Eğitimi. | • Portfolyo içeriğinin düzenlenmesi |
11 | Web Plus X6 Starter Edition Yazılımı Eğitimi. | • Portfolyo içeriğinin düzenlenmesi (sınıfiçi ödevi |
12 | Web Plus X6 Starter Edition Yazılımı Eğitimi. | • Portfolyo içeriğinin düzenlenmesi |
13 | Öğrencilerin kişisel portolyolarının sunumları. | • Sunum Hazırlığı |
14 | Öğrencilerin kişisel web portolyolarının sunumları. | • Sunum Hazırlığı |
15 | Portfolyoların detaylandırılması ve mükemmelleştirilmesi. | • Portfolyo içeriğinin revize edilmesi |
16 | Portfolyoların detaylandırılması ve mükemmelleştirilmesi. | • Portfolyo içeriğinin revize edilmesi |
Ders Kitabı | Marjanovic I., Rüedi Ray K., Naa Norle Lokko L., The Portfolio, Architectural Press, 2007, UK |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://www.gsd.harvard.edu/career http://www.gradportfolioday.org/ http://www.carbonmade.com/ http://www.coroflot.com/public/people_home.asp http://www.dexigner.com/directory/cat/Interior-Design/Designers.html http://webstyleguide.com/wsg2/page/grids.html http://www.mezzoblue.com/archives/2005/05/13/columnsgrid/index.php http://www.smileycat.com/miaow/archives/layoutgrid.php http://tutorialblog.org/gridsystemsinwebdesign/ http://www.webdesignerwall.com/trends/gridandcolumndesigns/ http://www.alistapart.com/articles/outsidethegrid http://webtypography.net http://www.creativepublic.com/portfoliotips.php Tasarımcı Web Sayfaları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 30 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 4 | |
Proje | 1 | 9 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 105 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest